Sunday, March 15, 2009

Straits Records

Aku tahu pasal label Straits Records ni masa aku beli CD Plain Sunset dari Pustaka Distro pada awal 2000an dulu. Pastu aku ade beli CD-CD lain jugak keluaran label ni macam Cesspit.

Aritu aku gi Singapore ngn famili aku, aktiviti penuh, hari Ahad nak balik baru gi kedai diorang...tutup pulak, memang kempunan!

Minggu lepas aku ada beli CD 'Making Waves Again' kat Ricecooker iaitu kompilasi band-band yang pernah rilis bawah Straits Records dan sempena 13 tahun kewujudan mereka. Harini aku tengok video ni iaitu pasal distro dan kedai mereka di Singapore. Agak inspiring...



Ni salah satu band Singapore yang bes jugak. Band yang dah lame, aku pernah bace review kaset diorang 'The Fight in the Cave of the Moon Butchers' dalam Blasting Concept masa tahun 1995-96 dulu...first time dapat tengok diorang dengan gig Unclogged di No Black Tie sekitar 2002-2003 camtu...

1 comment:

zeezam said...

apa kot video tak kua suara?