Thursday, April 26, 2012

Aku dan politik pt 2

Kisah ini diceritakan oleh Ustaz Din di masjid, kemudian diceritakan pula pada Ma aku kepada aku. Rasanya kisah benar.

Seorang pemuda hendak berkahwin dengan pilihan hatinya. Lalu dia pergi berjumpa bapa kekasihnya tersebut. Lalu bapa kekasihnya tersebut mengatakan, "Boleh kalau nak kahwin dengan anak aku. Tapi, sebelum apa-apa aku nak kau ambil bendera-bendera ini dan pergi pacakkan ia di mana-mana".

Si pemuda melihat bendera tersebut merupakan bendera parti Dacing. Lalu dia menjawap, "Takpelah pakcik, saya dah ada banyak bendera dalam kereta saya tu, bendera parti Bulan!".

Marahlah si ayah kekasih. Tapi endingnya pemuda tu dapat juga berkahwin dengan kekasih dia tu.

Heh. Kisah ni memang aku boleh relate sangat, macam keadaan aku sekarang.

"Eventhough we don't see eye to eye in political parties, we should respect each others' choice". Tu ayat aku bagitahu isteri aku.

:)

No comments: