Tuesday, March 20, 2012

Ulasan: Opick: The Best Of CD


Dhani cakap Opick, penyanyi religi dari Indonesia pernah nyanyi lagu-lagu pop/rock dan pernah main dengan band metal bernama Tengkorak.

"I suka lagu nombor tujuh" kata isteri aku semalam. Aik, bila pulak dia dengar CD Opick ni? Sejujurnya aku baru terjebak dengar Opick ni walaupun selalu dengar lagu dia di Ikim.fm. Ternyata memang sedap. Terasa nak beli CD dia dah beberapa ketika, tapi asyik postpone. Asyik "nantilah" aje.

Satu petang aku tengok sebuah telefilem di Astro Oasis dan untuk lagu penutup cerita tersebut adalah lagu "Tombo Ati" dari Opick. Tak tahu kenapa tapi hati aku melonjak nak beli CD Opick tiba-tiba. Esok tu juga aku beli CD ni di Speedy Video Jusco Bukit Raja.

Memang 80% dari album the best of Opick ni sangat sedap dilayan. Paling ngetop adalah "Tombo Ati", "Shollu Ala Muhammad", "Alhamdulillah" dan "Cahaya Hati". Menitis air mata dengar, aku memang senang menitis air mata kalau dengar nasyid dalam kereta sorang-sorang. Lagu "InsyaAllah" Maher Zain pun cukuplah buat air mata menitik. Macam poyo pulak review ni, tapi dapatkan CD ni!

Opick ada datang KL bulan depan tapi tiket RM89. Adoi, lainkali aje lah... 

1 comment:

Kc Kasedah said...

suka lagu Rapuh by Opick.