Friday, October 7, 2011

The Big Bad Wolf Books SALE

Sejak dua menjak ni aku pantang betul tengok kalau ada jual buku murah-murah kat shopping complex atau penghabisan stok di mana-manalah. Baru dua hari lepas aku ke Carrefour dekat dengan rumah, dengan misi untuk membeli pisang dan anggur untuk Rina. Untuk tambah Potassium dalam badan dia. Tapi misi yang sepatutnya sekejap tu jadi lama gara-gara ada stok clearance buku. Dah pegang tiga buku termasuk buku pasal pregnancy. Tapi aku letak balik, ambil satu buku je. RM5 saja.

Seriously aku tak pernah dengar pasal pesta buku Big Bad Wolf ni. Semalam Amert post pasal event ni di facebook. Aku terasa nak ikut dia pergi, tapi sebelah malam aku sibuk, officemate nikah. Dia cakap dia nak pergi pukul 10 pagi, lari dari kerja sekejap. Dan ajak aku. Lagi sekali pantang betul. Dia cakap lagi, "rugi tak pergi weh buku murah-murah RM3 pun ada". Pantang betul.


Aku mula gemar baca buku baru lagi. Tahun 2007 kot. Buku yang membuka minat aku untuk membaca adalah buku hardcore/punk/alternative music 'Our Band Could Be Your Life'. Berbalik pada event ni. Jadi aku cakap kat dia, aku jadi join dia. Pukul 9 lebih dia call aku dan bagitahu jumpa di MAEPS terus. Kebetulan, Acai dan tiga orang officemate pun nak ke sana jugak. Jadi aku join naik kereta Acai.


Dari tempat parking, pengunjung diberi khidmat naik bas percuma ke dewan. Amert dah sampai awal sebelum pintu dewan dibuka lagi. Sampai-sampai Amert dah tunjuk buku-buku Ensaiklopedia Punk Rock, The Clash dan Red Hot Chilli Peppers tebal dan hard-cover semuanya RM15 sahaja. Kami pergi cari buku masing-masing. Rambang mata. Nak beli buku pasal pregnancy dan buku parenting. Banyak pulak ada, dari macam-macam penerbit. Murah-murah pulak tu. RM5, RM8, RM10. Majalah kebanyakannya RM3 dan RM5 sahaja. Aku ada cari juga buku agama Islam, tapi yang aku nampak hanyalah buku agama Kristian.

hasil borongan hari ini

Banyak juga aku borong. Sangka aku, aku yang paling banyak beli dalam kereta tu. Tapi sebenarnya, aku beli paling sikit dari segi harga keseluruhan buku. Semuanya borong sakan. Heheh...Alhamdulillah, I love books!

Pada yang berkesempatan, event ni mula 7 hb - 16 hb Oct 2011. 10 a.m to 9 p.m di MAEPS, Serdang.
More info: http://www.bigbadwolfbooks.com/

3 comments:

Dr. Bentara said...

harap2 dapat pergi the last days.

Small Kucing said...

Haha...nasib baik pergi

Sharinginfoz said...

jom kita terjah