Monday, October 17, 2011

Rasa macam orang penting

Masuk kali ni, dah kali ketiga aku bakal diinterview untuk kerja university. Terasa macam orang penting pulak. 

Yang pertama, diinterview untuk thesis tulisan pasal fanzine dan independent publication oleh Ben (conscious zine). Untuk kerja semester akhir universiti, dia ambil course Journalism di UiTM Shah Alam.  Ada aku muatkan dalam blog ni dulu...

Kali kedua interview live pulak tu. Berpeluh jugak nak jawap, nasib baik bersama ahli-ahli band Dum Dum Tak. Diinterview oleh seorang pelajar mass com UiTM Shah Alam. Kerja kumpulan tapi yang datang temuramah seorang saja. Kebanyakan soalan adalah mengenai band yang outspoken dan media. Lupa dah apa soalan-soalannya, antaranya pasal kebebasan media. 

Kali ketiga ni pun kerja kumpulan. Dari luar Lembah Klang rasanya. Interview aku sorang, dan live. Tapi dah dibagi soalan awal-awal. Bolehlah aku draf sikit jawapan. Yang peliknya soalan-soalan banyak pasal activism. Aku ni bukanlah seorang aktivis...aku berjuang sendiri-sendiri sahaja dan apa yang aku percaya. Tapi takpelah, layan sudah...Hehehhe...

Activism dalam dictionary maksunya apa ya??...

1. First of all, could you tell us about your background?
 -Where are you from?
 -Your academic background.
 -Your childhood in your hometown.(Please describe your hometown back then)

2.Let's talk about your contribution. How do you see yourself contributing to the society within your career and outside of your career(activism). Do you involved with any NGO's or personal during your activism?

3.Have you received any awards or recognition for your contribution whether at works or outside of your career?

4. Could you tell us your experience during:
 - Your studies years.
 - Your career
 - Your social works.
5.What is your advice for students and for people who are trying to involve in activism?

Dan diingatkan jawapan ni mereka kena jadikan 15 pages submission. Apa aku nak meraban ya?

No comments: