Saturday, September 10, 2011

Ulasan cerita 'Oh Haram' di TV3

Makin banyak cerita berunsur islam di TV sekarang. Tapi ada juga yang menghina Islam dan golongan pendakwah dan golongan ugamawan yang menegakkan syiar islam yang betul. Contoh macam slot cerekarama 'oh haram' di TV3 semalam (10 sept 2011). Pembikin cerita dan TV3 sama bangang. Kalau nak dijadikan contoh agak-agaklah sikit. Ni menganjing pulak pendidikan Islam.

Pada yang tak tengok, bagi aku kesimpulan cerita 'oh haram' ialah pendidikan usulludin menghukum orang sesuka hati tanpa sebarang periksa dan akhirnya melahirkan orang yang bodoh. Aku pun tengok separuh saja dari pukul 11-12.
 
Kalau yang buat cerita ni tak nak hidup ke arah Islam pun, mereka patut hormat cara dan pendekatan orang lain. Dan tidak memalukan agama Islam. Walaupun jika memang ada orang yang tamat menuntut jadi macam tu, seeloknya dijadikan teladan dan jangan paparkan pada masyarakat umum.

Pernah ustaz aku cakap kalau betul pun ada ustaz buat benda tak baik seperti merogol murid. Seeloknya bila nak ditulis di akhbar tulislah perkataan 'guru' sahaja. Cover line sikit demi maruah agama. Tapi bagi golongan anti-agama dan anti-Islam, berita macam ni mestilah mereka suka.

Kiamat dah dekat~!

1 comment:

Dr. Ben said...

tengok 10 minit dah tau hala tuju so better tidur je