Wednesday, August 17, 2011

dapat mesej yang berguna melalui facebook

salam sahabat.. sebenarnya aku tidaklah mengenal kau dengan rapat walaupaun hakikatnya aku dengan kau pernah berbual..cuma sekadar berbual sebagai member DDT..dan akhirnya dapatlah aku cd free. haha. anyway, aku nak cakap, aku suka perubahan diri kau dan berdasarkan pemerhatian aku dari jauh, orang yang macam kau ni akan kembali juga ke pangkal jalan.. is just matter of time.. kebanyakan budak yg suka punk rock hanyalah anak muda yg hanya mahukan keseronokan di dalam dunianya sahaja..DUNIANYA sahaja.. pergi gigs, mosh, trade stuff, beli barang etc.etc. dan aku rasa ramai dari mereka still tak berani nak go against religion totally sebab aku rasa diorang tahu pun religion bukannya bawak orang ke arah tidak baik pun.

aku ada seorang member rapat dahulu. dia buat zine chaos p.s aku kenal dia sejak kami zaman dungun lagi. dan aku tahu yg dia pernah mengalami ganguan jiwa sekejap. namun ,tak ramai tahu, beberapa bulan sebelum dia meninggal, aku kerap berjumpa dengan dia di masjid dekat pantai dalam waktu semayang jumaat. dan kami banyak berbual herat to heart talk dan dia sendiri mengaku bahawa the socalled "anarchism" semua ni tak kemana and dia jujur cakap, islam jugak yg betul. aku rasa, rama tak tahu ksiah ini sebab aku pun bukannya ramai sangat kawan dalam scene pun dan cerita macam ni siapalah nak dengar. hakikatnya sebelum dia meninggal dunia, bagi aku, dia sudah pun kembali ke pangkal jalan, cuma mungkin tidak ramai yg tahu kisah yg dia ceritakan dekat aku.

aku suggest dekat kau tengok kat youtube "loon". dia singer p.diddy dulu dan terkenal dengan lagu "i need a girl". dia pun dah berubah. lagi dasyat punya berubah. tinggalkan holloywood dan duduk terus kat egypt. belajar agama. just google loon converted to islam or loon amir muhaddith. itu nama islam dia. cuba cari ceramah dia kat uia. memang inspiring gila. macammana dia rasa, kereta besar, dikelilingi perempuan bukannya membahagiakan pun. itu dia. apatah lagi scene u/g yg yg hanya sekarang aku tengok makin hebat, mabuk macam perkara biasa. badan pun dah bertatu siap.

apa pun, teruskanlah perubahan saudara. saya amat2 menyokongnya. saya juga macam saudara dahulu, dan juga tengah belajar untuk berubah. semoga Allah S.W.T akan melindungi kita.. Insya Allah. :):)

No comments: