Thursday, December 15, 2011

Pesanan Budak Metal

Dulu form 5 aku ikut kawan-kawan pergi tidur chalet di Air Terjun Sekayu. Di Sekayu, salah seorang kawan aku tu terjumpa dengan sepupunya. Sepupunya berlima, pergi ke Sekayu dengan motorsikal dan masing-masing bawa gitar kotak. Aku lupa, tapi rasanya mereka masa tu adalah pelajar-pelajar IPT. Mereka tiada tempah chalet, jadi mereka tumpang tidur di chalet kami.

Mereka duk main gitar bersama-sama. Lagu-lagu death atau black metal.Tak pasti, salah satulah. Suara growl macam band-band black/death yang aku dengar dalam kaset. Tapi aku respect setiap waktu solat mereka solat berjemaah. Sampai lewat pagi diorang main gitar, sampai aku tertidur. Keesokan harinya, sebelum balik, salah seorang dari mereka bagi pesanan pada aku.

"Nak jadi setan, jadilah. Tapi solat jangan tinggal!".