Thursday, December 11, 2008

sekolah lama 1-DEP


Gambar cover kaset kat atas ni merupakan antara DIY release dari local band yang pertama aku dapat dalam hidup aku. Masa dapat tu (May 1997) memang aku suka gila la band ni, sampai sekarang pun memang aku suka band ni. DEP merupakan band asal Kuantan dengan line-up yang agak aktif di sana pada masa tu (ada jam studio dan record label dengan nama yang sama). Kaset ni ada memuatkan lagu top dari mereka 'I who have nothing too'. Aku dapat kaset ni dari kakak sulung aku yang belajar di MPIK Cheras time tu sekali dengan Izzat dari Enslaved Chaos. Aku rasa dia dapat kaset ni dari Izzat. Aku baru je dapat bersemuka dengan frontman band ni Acai tahun lepas setelah dengar suara dia dari kaset ni sejak 97. Band ni aktif balik main show sejak malam tahun baru 2008 dan ade keluarkan CD koleksi.

Details:
Dikeluar dan diedarkan oleh Dull Entertainment Programme
1996

No comments: