Sunday, August 18, 2013

Catitan Good Vibes Festival

 Liyana Fizi

Fikir dua kali juga sebenarnya masa nak pergi festival ni sebab jatuh pada bulan Syawal. Tapi sebab Ash dan Smashing Pumpkins, aku beli jugak tiket festival ni. Ash memang menjadi salah satu band kegemaran aku untuk genre 90's alternative rock/pop punk terutamanya album '1977' dan 'Free All Angels'. Suka band ni sejak dari 1995.

Ash

Modest Mouse aku pernah dengar satu dua lagu je dulu. 

Untuk Smashing Pumpkins pula, album-album 'Siamese Dream' dan 'Mellon Collie and The Infinite Sadness' memang antara karya terbaik juga untuk scene 90's alternative rock. Tanpa fikir panjang, aku beli tiket berharga rm159. Aku dengar album mereka masa 1995 atau 1996, lupalah. Drummer band pertama aku, Jellybelly paling minat band SP ni. Kami namakan nama band kami pun sempena lagu SP, 'Jelly Belly'. Pasti lebih seronok jika James Iha, D'arcy dan Jimmy Chamberlin masih bersama mereka.

Smashing Pumpkins

Berbaloi jugaklah. Ash hampir semua lagu familiar tapi SP dalam 4-5 buah saja... :) Local band yang aku tengok dan menarik hati adalah Pita Hati.

Nizang and Radhi

Time solat Maghrib sebelum set Ash, antara yang berada di saf hadapan adalah Radhi OAG, Noh Hujan dan yang menjadi imam adalah Aizat Amdan. Ya, penyanyi tu. Respek! Rock, rock juga tapi kewajipan tidak ditinggalkan.


Shah and Nizang of Jellybelly.



2 comments:

smbotak said...

21hb ni kat stadium negara pergi tak?

Adi Herman said...

Nice! Harap ada laporan lengkap lagi pasal konsert ni.