Friday, January 11, 2013

Ampunkan aku Ma

tulisan ini dah ada dalam benak, namun aku zahirkannya semasa membaca buku ni "Ibu Yang Kusayang" tulisan Sharifah Hasnah Abdullah

Aku tahu Ma pernah kecewa dengan aku sebab berhenti sekolah agama masa darjah enam dengan alasan nak tumpu pada UPSR. Aku menyesal buat Ma sedih.

Aku tahu Ma pernah kecewa denganku bila tahu aku bersubahat mencuri tiang gol bola jaring dari sekolah untuk diubahsuai jadi rail untuk main skateboard. Aku menyesal.

Aku tahu Ma pernah kecewa denganku bila tangkap aku cuba hisap rokok masa zaman sekolah menengah. Dua kali! Ma nangis terduduk. Berjurai-jurai air matanya.

Pernah juga aku tinggikan suara sebab tak suka dikongkong. Ya lah, masa remaja. Darah tengah panas dan memberontak.

Sebab tu kini aku ceritakan segalanya pada Ma. Aku dah berubah. Aku tahu semua ni terjadi berkat doa siang malam Ma juga yang hendak anak-anaknya menjadi orang-orang yang baik dan beriman pada Allah.

Ampunkan aku Ma.



SYB: entri air mata lagi. apsal banyak entri air mata sekarang ni? hehe...

1 comment:

Adi Herman said...

Touching story bro...hampir semua kita pernah melaluinya.